TicketsBrugge
  • Home/
  • Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden

Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden

1. Privacy Statement

Brugge Plus (de organisatie waaronder In&Uit Brugge valt) respecteert de privacy van de gebruikers van haar website. Over het algemeen verzamelen we informatie over u als u een account aanmaakt, als u tickets koopt zowel online, telefonisch als aan onze balie (In&Uit Brugge). Wij gebruiken uw gegevens om u snel op de hoogte te kunnen brengen bij wijzigingen van de voorstelling of bij afgelasting. Daarnaast worden uw gegevens gebruikt voor statistische informatie om onze dienstverlening hierop verder af te stemmen. Brugge Plus (In&Uit Brugge) verkoopt tickets in naam van derde partijen die een evenement organiseren. We zullen uw informatie enkel met de organisator van het evenement waarvoor u tickets kocht, delen. De organisator gebruikt deze gegevens voor marketingdoeleinden.

Brugge Plus (In&Uit Brugge), leeft volledig de Belgische wet na van 8 december 1992 m.b.t. het verwerken van persoonlijke gegevens, gewijzigd door de wet van 11 december 1998, waarin rekening wordt gehouden met de Europese richtlijn van 24 oktober 1995. Daarnaast volgen wij de richtlijnen van de nieuwe Europese privacywetgeving, de GDPR (General Data Protection Regulation). Deze regelgeving geldt vanaf 25 mei 2018.

Gebruikers die zich registreren via deze website, geven toestemming voor het gebruik van hun persoonsgegevens, overeenkomstig me het hier uitgeschreven privacybeleid.

1.1 Hoe verzamelen wij uw gegevens?

  • bij de aankoop van tickets online is enkel uw e-mailadres vereist, tenzij u voor verzending via post kiest. In dit geval hebben wij uw adresgegevens nodig.

  • als u alsnog account aanmaakt bij het kopen van tickets, of indien dit vereist is vanwege bepaalde voordelen die hieraan gekoppeld zijn, zowel online, telefonisch of aan de balie.

  • bij een bezoek aan onze website via computer, smartphone, tablet of een ander toestel. Wij maken gebruik van cookies om informatie te verzamelen over uw gebruik. (Statistische doeleinden)

1.2 Wij bewaren volgende informatie

Wij bewaren uw gegevens voor zolang we dit nodig achten. Indien u dat wenst kan u uw gegevens laten schrappen. Zie ‘6. Wat indien u niet akkoord gaat bij de aanmaak van een accountcontact- en accountgegevens:

  • uw e-mailadres

  • identificatiegegevens zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum. Indien gevraagd, persoonlijke kenmerken zoals leeftijd, geslacht, persoonlijke interesses... De gegevens die de bezoekers bij de registratie ingeven, worden door de organisator opgenomen in de databank van Brugge Plus vzw.

  • als u onze websites gebruikt, dan kunnen wij informatie bewaren over uw browser en IP-adres (aan de hand van dit nummer wordt uw computer gelokaliseerd en u heeft dit adres nodig om websites te kunnen bezoeken). We kunnen zien van welke site u komt, waar u onze site al dan niet voor heeft gebruikt, of naar welke site u gaat als u de onze verlaat. Land van herkomst, browsertype, aard van het toestel waarmee u onze website bezoekt (computer, tablet, smartphone)… Deze data wordt gebruikt voor statistische doeleinden en dient louter om het gebruik van de ticketwebsite af te stemmen op de gebruiker. Zo kunnen we het gebruikscomfort verbeteren.

1.3 Wij gebruiken uw informatie voor

  • het contacteren via e-mail of telefoon bij een wijziging of afgelasting van een voorstelling. Zo bent u snel op de hoogte en kan u dit een verloren verplaatsing besparen.

  • het eventueel opnieuw versturen van tickets (per post of mail), wanneer u die verloren bent

  • het analyseren van informatie zodat we u, en algemeen de consument, beter zouden begrijpen. We doen dit om betere beslissingen te kunnen nemen inzake onze diensten, reclame, producten en inhoud, gebaseerd op een gedetailleerder beeld van hoe onze klanten onze huidige diensten gebruiken, en om u een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden.
  • de organisator van het evenement. Brugge Plus vzw (In&Uit Brugge) verkoopt tickets in naam van derde partijen (organisatoren). Wij bezorgen enkel uw contactgegevens aan de organisator van het evenement waarvoor u tickets kocht. De organisator gebruikt uw gegevens voor marketingdoeleinden. Wij adviseren u om de privacyverklaring van de desbetreffende organisatoren te raadplegen op hun website.

1.4 Waar worden uw gegevens bewaard?

Uw gegevens worden bewaard in een streng beveiligd datacentrum die voldoet aan de Europese normen. Deze is in beheer van de leverancier van het gebruikte ticketsysteem. Deze leverancier kan in geen geval gebruik maken van uw data.

Brugge Plus vzw (In&Uit Brugge) behoort tot een ticketnetwerk. Uw gegevens (contactgegevens) worden opgeslagen in het account van In&Uit binnen dit ticketnetwerk. Volgende organisaties maken gebruik van dit ticketnetwerk: In&Uit Brugge (Brugge Plus vzw), KAAP, Symfonieorkest Vlaanderen, MAfestival, Cultuurcentrum Brugge en Concertgebouw Brugge.

Enkel uw contactgegevens worden gedeeld binnen dit netwerk. Echter mogen die gegevens enkel gebruikt worden wanneer een ticket aangekocht wordt bij desbetreffende organisatie.

Waarom dit ticketnetwerk? om de krachten te bundelen in het kader van een opdrachtencentrale onder culturele organisaties is dit netwerk opgestart. Dit biedt voor de aangesloten organisaties diverse voordelen in het aanbieden van een professioneel ticketsysteem naar de gebruiker toe.

1.5
Wat indien u niet akkoord gaat

Als u uw toestemming voor het gebruik van uw persoonlijke gegevens wilt herroepen, gelieve ons aan te schrijven. (Zie 3. Hoe kunt u ons bereiken)

  • indien u onze nieuwsbrieven niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich via de link in de e-mail waarin u de nieuwsbrief ontvangt, uitschrijven. Of u stuurt ons een mail. Wij schrappen u uit de mailinglijst.

  • u kunt er voor opteren om uw gegevens volledig te laten schrappen uit onze database. (Anonimiseren). In dit geval kunt u ons contacteren. Wij schrappen u dan uit de database van ons ticketnetwerk.
    OPGELET: Wanneer wij u volledig schrappen uit de database, kunnen wij uw tickets bij verlies niet meer opnieuw versturen of via e-mail verzenden.

  • Cookies. U kunt cookies via de opties, instellingen van uw browser blokkeren. Of u kunt de pop-up die u krijgt bij een bezoek aan deze website niet aanvaarden.

1.6 Wat wij doen als er een update van dit beleid is

Af en toe wijzigen we onze privacybeleid. Als er wijzigingen aan dit Beleid zijn, dan zullen we u, zoals de wet vereist, daarvan op de hoogte brengen. We zullen ook een geüpdatete versie op onze website plaatsen. Deze versie zal een andere datum en ander versienummer hebben dan deze hieronder. Gelieve regelmatig op onze site te controleren of er updates zijn.

2. Verkoopsvoorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op ticketverkoop via deze online website ontworpen door Brugge Plus vzw (In&Uit Brugge). Brugge Plus vzw biedt tickets te koop aan in opdracht van organisatoren van evenementen. Zij is niet verantwoordelijk voor de inhoud, de opstelling, het verloop, de kwaliteit van de voorstelling, wijzigingen van plaats, datum of prijs, beschikbaarheid, noch voor annulatie van een evenement. De eventuele aansprakelijkheid van Brugge Plus vzw is dan ook beperkt tot de verkoop en distributie van tickets.

De persoon die de aankoop doet, wordt als enige koper beschouwd. Enkel hij is gebonden tot de betaling, zelfs wanneer de tickets aan een derde moeten worden geleverd. Tickets mogen in geen geval doorverkocht worden aan derden, evenmin in commerciële relatie aan derden worden overgemaakt. De persoon die de aankoop via deze website doet, aanvaardt hierbij de verkoopsvoorwaarden wanneer de betaling van een bestelling plaatsvindt.

Namaak of een kopie van de tickets onder welke vorm dan ook is verboden en zal juridisch vervolgd worden.

Lees ook onze bepalingen i.v.m. Privacybeleid. Deze maken integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden.

2.1 Plaatsen van een bestelling

De tickets worden geboekt van het ogenblik van het aanvaarden van uw betaling. U ontvangt een mail van Mollie (betaalinstelling). Na de betaling wordt tevens een bevestigingsmail, met de details van uw boeking, verzonden, met een link om uw e-tickets of Wallet-tickets te downloaden (indien hiervoor gekozen).

Gelieve uw spam of ongewenste mails na te kijken, wanneer u de bevestigingsmail niet ontvangt binnen de dag van uw boeking. Indien u deze niet kan vinden, gelieve zo snel mogelijk contact op te nemen. Mogelijk is er iets verkeerd gelopen tijdens uw boeking.

Indien u ervoor koos de tickets per post toegestuurd te krijgen, wordt hiervoor een verzendkost aangerekend. Die wordt automatisch bij uw bestelling aangevuld. Nadien ontvangt u eveneens een bevestigingsmail. De tickets worden per post toegestuurd. Zie '3. Levering'.

2.2 Betaling

Bij betaling met bankkaart of kredietkaart is er sprake van onmiddellijke betaling. U ontvangt van Mollie een e-mail met uw betaalgegevens. Kort daarna ontvangt u tevens onze bevestigingsmail.

Mollie is de betaalinstelling die alle online-verrichtingen controleert en al dan niet bevestigt.

2.3 Levering

We bieden 3 mogelijkheden aan, met name:

  • E-ticket
    Na uw aanvaarde betaling, krijgt u naast de mail van Mollie, kort daarna een bevestigingsmail. In deze mail krijgt u een overzicht van uw bestelling en kunt u de tickets via een link downloaden.

    De e-tickets dient u thuis af te drukken en mee te brengen naar de toegangscontrole waar de voorstelling plaats zal vinden.

    E-tickets zijn niet altijd als mogelijkheid voorzien, daar niet op alle locaties gescand kan worden. In 95% van de gevallen is e-ticket wel beschikbaar.

    Een e-ticket bevat een barcode en kan slechts 1 keer gescand worden. Deze is uniek per ticket. Een kopie maken heeft bijgevolg geen zin. Van zodra fraude geconstateerd wordt, zal dit juridisch vervolgd worden.

    Wanneer e-ticket mogelijk is, worden geen extra kosten aangerekend.

    Om uw e-tickets af te kunnen drukken moet u beschikken over een PDF-reader. Deze software kan u gratis op het internet vinden.

    Bij het afdrukken van e-tickets zorgt u voor een duidelijke afdruk (op wit papier). Bij een slechte afdruk kan mogelijks uw QR-code niet ingelezen worden door de scanner.

  • Via Wallet
    Gelijkaardig als een e-ticket kunt u uw tickets ook downloaden in jouw Wallet-app. U moet in dit geval beschikken over de Wallet-app. De link om uw tickets in jouw Wallet te krijgen zit in uw bevestigingsmail.

  • Per post
    Na uw geaccepteerde betaling, krijgt u naast de mail van Mollie, kort daarna een bevestigingsmail. In deze mail krijgt u een overzicht van uw bestelling.
    De tickets worden per post door ons verzonden naar uw opgegeven adres.

    Bij deze mogelijkheid worden extra kosten aangerekend voor de verzending.
    Voor België bedraagt deze 2,5 euro, buiten België 4,5 euro. Aangetekend is ook mogelijk, dit kost 9 euro.

    Wanneer u uw tickets binnen de 7 dagen niet zou ontvangen hebben, gelieve met ons contact op te nemen.

    De aankoop van tickets per post is slechts tot 7 dagen voor de voorstellingsdatum mogelijk, rekening houdende met de algemene verzendtermijnen (weekends, feestdagen in binnen en -buitenland).

    Het is belangrijk dat uw opgegeven mailadres en adresgegevens correct zijn. Gelieve dit bij elke bestelling goed na te kijken. Bij foutieve gegevens kunnen wij niet garanderen dat de tickets verzonden kunnen worden of nog tijdig aan zullen komen.

2.4 Terugbetaling

Tickets worden niet terugbetaald, zelfs niet in geval van verlies, schade of diefstal. Enkel bij een annulering van de voorstelling door de organisator, ziekenhuisopname van de tickethouder of het overlijden van de tickethouder, mits voorleggen van een geldig bewijs, kan hier een uitzondering op gemaakt worden.

Het verzakingsrecht is niet van toepassing aangezien de dienst, c.q. de reservering van tickets, onmiddellijk wordt uitgevoerd. Terugbetaling omwille van niet-opgehaalde tickets of niet-aangekomen tickets via de post is eveneens niet mogelijk.

Verzendkosten worden nooit terugbetaald.

In&Uit contacteert steeds zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.

Uitzondering Heilig Bloedprocessie Brugge.

Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:

  • of je kiest ervoor om je ticket kosteloos om te boeken naar de volgende editie. Dan doe je dit tot en met 15 maart van het daaropvolgende jaar (komende editie).
  • of je kiest ervoor om je ticket te laten terugbetalen. Dan doe je dit tot en met 15 maart van het daaropvolgende jaar (komende editie).

2.5 Kortingen of acties

Kortingen of acties door een organisator gelanceerd nà de start van de ticketverkoop kunnen niet met terugwerkende kracht werken en dus niet kunnen toegepast worden op een aankoop die dateert van voor de actie werd gelanceerd en gecommuniceerd.

2.6 Ruil

Tickets kunnen niet geruild worden.

In&Uit contacteert steeds zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.

Uitzondering Heilig Bloedprocessie Brugge.
Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:

  • of je kiest ervoor om je ticket kosteloos om te boeken naar de volgende editie. Dan doe je dit tot en met 15 maart van het daaropvolgende jaar (komende editie).
  • of je kiest ervoor om je ticket te laten terugbetalen. Dan doe je dit tot en met 15 maart van het daaropvolgende jaar (komende editie).

2.7 Wijzigingen of afgelasting

Indien de organisator/producent de inhoud of de datum van het evenement wijzigt of het evenement annuleert, dan is het de organisator/producent die beslist of en tegen welke voorwaarden tickets en eventuele bijkomende kosten kunnen worden terugbetaald of omgeruild Eventueel blijven de tickets dan geldig voor een nieuwe datum van het evenement of worden nieuwe tickets toegestuurd, tenzij de nieuwe datum niet past. Afhankelijk van de overeenkomst tussen Brugge Plus vzw en de organisator/producent zal de terugbetaling of omruiling al dan niet gebeuren via Brugge Plus vzw.

De klant wordt tijdig op de hoogte gesteld door ofwel de organisator, of door Brugge Plus vzw van de te volgen procedure.

2.8 Overzicht kosten

  • Verzendkosten
    Op e-tickets worden geen kosten aangerekend voor verzending.
    Wanneer tickets per post verzonden worden, worden volgende kosten aangerekend:
    België: 2,5 euro
    Buiten België: 4,5 euro
    Aangetekend: 9 euro

  • tickets verloren
    Wanneer u uw tickets verloren bent en deze opnieuw wenst te krijgen, wordt hiervoor een kost aangerekend van 1 euro/ticket.

  • e-tickets aan de balie herafdrukken
    Wanneer u uw e-tickets aan de balie van In&Uit wenst te laten afdrukken, wordt hiervoor een kost aangerekend van 1 euro/ticket.

2.9 Opvolgen bestelling

Voor informatie over uw bestelling kan u steeds terecht bij Brugge Plus vzw of de organisator/producent zelf. De contactgegevens van Brugge Plus vzw kan u op het einde van deze voorwaarden vinden.

2.10 Klachten

Bij eventuele klachten verzoeken wij u die aangetekend te versturen naar Brugge Plus vzw (contactgegevens onderaan). Formuleer klaar en duidelijk uw klacht. Geef indien mogelijk zoveel mogelijk gegevens door zoals klantnummer, bevestigingsmail.

2.11 In&Uit Cadeaubon

Voor alle evenementen die online aangeboden worden kan de In&Uit Cadeaubon toegepast worden.

Mocht u problemen ondervinden neem dan zeker contact op met onze klantendienst.
De cadeaubon kan online, aan onze balie en telefoon toegepast worden.

Een cadeaubon van In&Uit is 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop. De geldigheidsdatum wordt steeds op de bon afgedrukt. Wanneer die overschreden is, kan de bon niet meer gebruikt worden.

2.12 Algemeen

De verhoudingen tussen de opdrachtgever en Brugge Plus vzw zijn uitsluitend onderworpen aan de Belgische wetgeving. Bij geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Brugge bevoegd.

Beide partijen aanvaarden in hun onderlinge relaties uitdrukkelijk e-mail en fax als bewijsmiddel.

De niet-uitoefening door Brugge Plus vzw of de organisator van rechten zoals bepaald in deze verkoopsvoorwaarden kan niet beschouwd worden als een afstand van het recht dit wel te doen in de toekomst.

Brugge Plus vzw en de organisator hebben het recht deze verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik en zonder voorafgaandelijke verwittiging te wijzigen. De datum waarop deze gewijzigde voorwaarden van kracht worden staat steeds vermeld in de titel.

3. Hoe kunt u ons bereiken

  • Brugge Plus vzw, dienst Tickets Brugge, Lange Vesting 112, 8200 Brugge, per mail via: info@inenuitbrugge.be

  • In&Uit (Concertgebouw), 't Zand 34, 8000 Brugge. Openingsuren: van maandag tot zaterdag: 10u tot 17u. Zon- en feestdagen: 10u tot 14u. Gesloten op 25/12 en 01/01

  • Ticketlijn: +32 (0) 78 15 20 20, bereikbaar van maandag tot vrijdag van 14u tot 17u, behalve op feestdagen.

Versie: 28.02.2024 v1.6

made by